سیمیشکا

فروشگاه اینترنتی

سیمیشکا

فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

خرید کشک خشک

کشک خشک ارگانیک

خرید کشک خشک به دلیل مزیت اصلی آن که داشتن چربی کمتر نسبت به کشک مایع است و ویتامین های بیشتری برای بدن به همراه دارد، به افرادی که عادت به هله هوله خوری دارند، برای مصرف روزانه توصیه می شود. از آن جایی که کشک، جزو لبنیات های خوشمزه و پر مصرف است و اهمیت لبنیات نیز بر کسی پوشیده نیست، لذا بیشتر خانواده ها به لزوم این محصول و جای دادن آن در برنامه غذایی خود واقفند. هر 50 گرم کشکT دارای سیصد میلی گرم کلسیم است که این میزان با مقدار کلسیم داخل شیر برابری می کند.

کشک در غذاهای ایرانی مانند آش رشته، کله‌جوش، حلیم بادمجان، کشک بادمجان و ... به کار رفته و در سال‌های اخیر که پوکی استخوان فراگیرتر از قبل شده، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این لبنیات ارزشمند علاوه بر کلسیم، دارای ویتامین A و B2 بوده و پروتئین بالایی دارد.

 

خرید کشک خشک

کشک خوشمزه ایرانی

 

کشک، در بازار علاوه بر مایع به صورت جامد نیز عرضه می گردد، اما در کشک مایع به دلیل آب و رطوبت بالا و مواد مغذی موجود در این کشک ها احتمال آلودگی میکروبی بسیار بالاتر است. به همین دلیل در صورت آلوده بودن، مصرف آن ها بسیار خطرناک است. لذا در خرید کشک مایع بهتر است به نکات بهداشتی، تاریخ تولید و انقضای محصول و نوع بسته بندی آن بسیار توجه شود. در خصوص مصرف کشک خشک تا حدود زیادی این نگرانی ها کمتر است و به دلیل داشتن نمک، فعالیت باکتری ها در کشک های جامد کمتر است. برای مصرف کشک مایع بهتر است قبل از مصرف، آنرا به مدت بیست دقیقه بجوشانید.

مصرف کشک خشک برای سلامتی

هر فرد برای تامین پروتئین و کلسیم روزانه خود، می تواند دو تا سه تکه کشک خشک را داخل دهان خود قرار داده و منتظر بماند تا به تدریج آب شود. خانواده ها نیز بهتر است برای فرزندان خود کشک و خشکبار مرغوب را به جای هله هوله و خوراکی های مضر جایگزین نمایند.

 

خرید کشک خشک

کشک

 

شما می توانید برای تهیه کشک مرغوب و انواع خشکبار درجه یک و ممتاز قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه های مختلف در سطح شهر، به فروشگاه اینترنتی سیمیشکا به آدرس WWW.SIMISHKA.COM سر زده و علاوه بر خرید کشک خشک درجه یک با تهیه انواع آجیل و خشکبار زرین و مرغوب، سبد محصولات خود را کامل نمایید.

سیمیشکا برای جذب مشتریان خود، کیفیت محصولات، با سود کمتر را ملاک قرار داده است و چند سالی است که پخش عمده آجیل و خشکبار فروشگاه های مختلف در سطح کشور را به عهده دارد.

حالا که تا حدودی با برخی خواص کشک آشنا شدیم می خواهیم در این قسمت چگونگی درست شدن این خوراکی خوشمزه و مفید را برایتان شرح دهیم .

چگونگی تهیه کشک

همان گونه که پیش تر گفتیم کشک از خانواده لبنیات است و برای تهیه آن بهتر است از ماست محلی تازه استفاده نمایید. کشک خشک برای تهیه کشک به ماست ترشیده نیاز داریم، از اینرو ماست را در گوشه ای قرار می دهیم تا ترش شود و برای آنکه سریعتر ماست ترش شود داخل آن یک قاشق فلزی قرار می دهیم.

پس از ترش شدن ماست به اندازه کافی به آن آب اضافه کرده و خوب هم میزنیم تا یکدست شده و تبدیل به دوغ شود.

در مرحله بعد برای جدا نمودن کره دوغ، آنرا در داخل ظرفی استوانه ای ریخته و محکم تکان می دهیم تا کره آن جدا شود. کره دوغ روی سطح آن قرار می گیرد و می توانید با قاشق کره ها را جمع کنید. پس از جمع کردن کره ها، دوغ را داخل قابلمه ای قرار داده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند. قبل از آنکه دوغ کامل بجوشد و با دیدن کف های روی سطح دوغ، حرارت را خاموش می کنیم و می گزاریم تا مواد خنک شوند. پس از این مرحله مواد را داخل کیسه ای نخی میریزیم و آویزان می کنیم تا آب آن خارج شود و مواد به شکل چکیده درآید.

کشک را داخل ظرفی می ریزیم و به آن نمک اضافه می کنیم سپس کشک ها را به شکل دلخواه در می آوریم و در مقابل نور خورشید قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. برای آنکه کشک ها به صورت کاملا یکدست خشک شوند هر از چندگاهی آن ها را پشت رو کنید.

کشک های خشک شده قابل مصرف می باشد و می توانید برای نگهداری در یخچال آنها را در داخل ظرف در دار قرار دهید.

نکته مهم در مورد میزان اضافه نمودن نمک به کشک

 اضافه نمودن نمک زیاد به کشک باعث می شود تا نیازی به نگهداری در یخچال نداشته باشد، اما توصیه می شود از نمک کمتری در تهیه کشک استفاده نمایید زیرا نمک زیاد تاثیر منفی روی جذب مواد مغذی به خصوص کلسیم دارد و مصرف نمک زیاد برای همگان مناسب نیست.

اگر به جای تهیه کشک در منزل، علاقه مند به خرید کشک خشک به صورت آماده و از جای مطمئن هستید به شما توصیه می کنیم در اولین فرصت از صفحه محصولات سیمیشکا دیدن فرمایید.

 

منبع: خرید کشک خشک

  • ۹۸/۱۱/۱۶
  • فروشگاه سیمیشکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی